یاد داشتهای یک کرم کتاب

یاد داشتهای یک کرم کتاب

من همونی هستم که دنبالش نمیگردی
یاد داشتهای یک کرم کتاب

یاد داشتهای یک کرم کتاب

من همونی هستم که دنبالش نمیگردی

سرگذشت ندیمه

Image result for ‫سریال سرگذشت ندیمه‬‎
الف-در کشوری، یک گروه مخفی از بنیادگرایان مذهبی گردهم آمده اند. این گروه فکر می کنند که فساد و تباهی تمامی جامعه را در برگرفته است و علت آن را رویگردانی مردم از دستورات کتاب مقدس می دانند. آنها ادعا می کنند که باید جامعه را از فساد پاکسازی کرد و اصول مذهبی را راهنمای رویکرد خود می دانند. این گروه مذهبی در طی یک کودتای خونین قدرت را در کشور در دست می گیرند، قوانین موجود را منحل می کنند و با وضع قوانین بر پایه ی کتاب مقدس سعی در بازسازی جامعه دارند. گروه حاکم اعتقاد دارد که باید احکام الهی را با خشونت و صلابت اجرا کند تا در جامعه فراگیر شود. کمترین سرپیچی از این قوانین با مجازاتهایی چون کور کردن، قطع کردن دست و.... روبرو می شود. هر روز در کنار خیابانها جسد افرادی که به دلیل سرپچی از قوانین دینی اعدام شده اند به چشم می خورد.
ب- دولت جدید اعتقاد دارد که فعالیت اجتماعی زنان در نقش اصلی آنها ،به عنوان مادر و زن خانه دار، اخلال ایجاد کرده است. بر اساس دیدگاه های کتاب مقدس زنان از حضور در محل کارشان و انواع فعالیتهای اجتماعی منع می شوند. کتاب خواندن و تحصیل برای زنان ممنوع می شود و آنها را به خانه ها بازمی گردانند تا بچه بیاورند و وقت خود را صرف شوهرداری کنند. اما مشکلی که وجود دارد این است که به دلیل بعضی آلودگیهای محیط زیستی و اثرات جنگهای هسته ای قدرت باروری زنان از بین رفته است و تنها تعداد اندکی از آنها می توانند باردار شوند. دولت جدید چاره را در این می بیند که بر اساس کتاب مقدس این معدود زنها را جستجو کرده و آنها را به عنوان برده ی جنسی در اختیار مقامات عالی رتبه قرار دهد تا نسل آنها حفظ شود. این رویکرد با مشکلاتی همراه است که با تماشای سریال سرگذشت ندیمه بیشتر به جزئیات آن پی خواهید برد.
به لطف حکومتهایی چون طالبان و داعش و .... در منطقه ی خاورمیانه احتمالا پاراگراف الف برای شما یا بعضی از شما باید آشنا باشد. پاراگراف ب هم اگر برایتان آشنان نیست شاید در چند دهه ی  دیگر برایتان آشنا بشود. در حال حاضر من آماری از نرخ رشد جمیعت یا نرخ باروری ندارم ولی با نگاهی که به اطراف انداخته ام وموارد بی شماری که از سقط جنین، نوزادان نارس، سندرم مرگ ناگهانی نوزاد و انواع و اقسام بیماری های عجیب و غریب ،که منجر به فوت نوزادان در سنین زیر یکسال می شود، در فامیل و همکار و دوست و آشنا دیده ام بعید نمی دانم که راهکارهایی چون استفاده از برده های جنسی برای ادامه ی نسل در آینده ی نزدیک در دستور کار حکومتهای طالبانی-داعشی منطقه قرار بگیرد.
به هرحال شما را به تماشای سریال عبرت آموز سرگذشت ندیمه دعوت می کنم. 
UNDER HIS EYES
پی نوشت1: بهتر بود که نام فارسی این سریال را سرگذشت کنیزک می گذاشتند اما چون کتابی که این سریال بر اساس آن تهیه شده سالهای قبل با نام سرگذشت ندیمه به فارسی ترجمه شده است اکنون نیز در فضای مجازی این سریال را با همین نام می شناسند.
پی نوشت2: فصل اول این سریال را می توانید به صورت کاملا مجانی از اینجا دانلود کنید. این سریال کاملا جدید بوده و تعداد زیادی جایزه از جشنواره های مختلف گرفته است. خواندن اصل کتاب هم اکیدا توصیه می شود. اصل کتاب برنده ی جایزه ی آرتور سی کلارک شده است.